mythoughtsinlife

Våfflor...

Publicerad 2012-08-20 23:17:46 i food

Edvin fick förfrågan idag om han ville ha våfflor till middag...jag vet...och det ville han ju så sagt och gjort, jag drar igång och knäcker ägg. Min kära mor har fått mig att först knäcka dem i ett glas ett och ett så man hinner upptäcka om ett är dåligt utan att förstöra resten, för så gjorde alltid hon...OCD...
Blev dock lite förvånad när jag knäckt det första, det hade två äggulor, har sett det förut men är ju inte så vanligt.
Så jag knäcker nästa, men va tusan det hade också två gulor! :D
Hi hi lite roligt så jag måste visa barnen! Alla blev lite förvånade och det var 4 frågande ansikten med skeptiska blickar som kikade ner i bunken.
Åter till köket, jag ska ju göra våfflor, inte studera äggulor!
Knäcker det tredje ägget, kan ni gissa?! Det hade också två gulor, luktade dock lite konstigt så jag slängde de.
Det ska vara tre ägg i smeten så det fattas fortfarande ett!
Knäcker ett ägg till, DET HAR OCKSÅ TVÅ ÄGGULOR!

Här ser ni grunden i våffelsmeten... Tre ägg i en bunke :)

Kommentarer

Postat av: Jella

Publicerad 2012-08-21 21:58:51

Bli inte förvånad om hela kartan är så..

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Brummiz

Allt som kan tänkas snurra i mitt huvud... =) ****** Livet i sig Min son Kärlekens avtryck

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela