mythoughtsinlife

Murphy...

Publicerad 2012-12-25 20:52:53 i everyday

Äntligen hemkomna efter en mycket trevlig dag, tack vänner!

Med tanke på skottningen i den här stan så måste jag stå på betalparkering för att vara säker på att komma ut med bilen imorgon... Automaten har fått fnatt och säger 'Ta ut kortet' eller 'Fel vid läsning' eller 'Kortet gäller ej här' utan att det sitter nåt kort i!?!
Ger upp tillslut och inser att jag måste hämta mynt hemma. Hämtar kassarna i bilen, går upp och hämtar pengar och sen ut igen utan Edvin som vill vara inne och leka. Ok, va ju inga problem sist så visst... Går ner och ja efter visst krångel så kommer jag på vad automaten vill för att jag ska få betala...?!?!
Med de gjort känner jag att äntligen ska det bli skönt att komma hem och ta en dusch... På vägen upp i trappen hör jag ett barn som skriker, kroppen reagera på en gång, men nä Edvin har inte gjort så sen han va 2!
Öppnar dörren och jodå där sitter Edvin på toaletten och gråter(för att han har kissat 2 droppar i kalsongerna, inte för att jag är borta)!?!
När han lugnat ner sig vill han leka med sin nya bil...som han säger ligger kvar i bilen...hmm är du säker på det??
Japp!
Ok då får vi hämta den säger jag och inser snabbt att han bör följa med ner....men han är ju halvnaken efter det lilla missödet...på med kläder och ut, hämta bilen och in igen!

Lovade Edvin i ett svagt ögonblick mitt i allt detta att han skulle få kolla på sin nya film...satte i filmen och fixar inställningarna och trycker på Play....
Och filmen hoppar in i ett avsnitt och ut till menyn igen, provar igen, går in via avsnitt och samma sak!
Suck, jag har fixat en kabel för att få det att funka i den nya tv och min 'gamla' dvd och allt för att få reda på att filmen är trasig!
Den går tillbaka till affären imorgon och så får jag leta rätt på en annan ByggareBob :)

Ja men det blev nog en bra kväll ändå, Edvin tittar på IceAge2 och dricker pärondricka, är sååå trött men vill vara uppe en 'liiiiten' stund till :P

Godnatt om en stund! Imorgon väntar jobb och Edvin ska till bästa S och J!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Brummiz

Allt som kan tänkas snurra i mitt huvud... =) ****** Livet i sig Min son Kärlekens avtryck

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela