mythoughtsinlife

Svampjakten...

Publicerad 2010-09-25 22:00:41 i everyday

Vi tog en ryggsäck med lite juice, en plockpåse och svampkniv, stövlar på barnen och sen drog vi till skogs. En bit bakom huset upp i skogen fann vi efter en stunds letande i snårig, våtmark till skog en massa höstkantareller eller trattisar om nu vill kalla dem för de.
Lite taggsvamp vart de också, ska bli spännande att smaka! De blir dock imorgon, vi är alldeles för trötta för de ikväll.


Nu går vi, Edvin va på g på vägen dit ialla fall =)






'Träd-Edvin'




'Träd-Morgan'




'Träd-Nina'




Röksvamp är roligt =)




Dagens första gula kantarell hittade jag när vi var på väg hem, jippi!




Trädsvamp... Häftigt!




Thomas hittade en 'larvig' kompis på väg hem, en tofsspinnarlarv =) Aldrig sett förut, såg ut som punkare med tagg där bak =P Vacker, söt och cool på en gång...




Flugsvamp a la grande!




Dagens fullständiga skörd =)
Räcker gott och väl enligt mig, de ska ju rensas också...




Så sagolikt när solens strålar tränger sig ner genom trädkronorna...




Man blir törstig av att gå i skogen(blöt o smutsig också =P)




'De lilla röda bäret...'




Direkt när vi kom tillbaka åkte Thomas med Nina och Morgan på simskola. Eftersom Edvin ramlat i nåt dike eller liknande och va dyblöt ända in på magen och hade 'smuts' till o med innanför blöjan så passade vi på att ta en dusch under tiden, härligt!



Edvin tvärnitade på sängen efter duschen, söt skrutt =D




Edvin sov i ca 45 min i min famn framför tvn och mamma sov i 10 minuter en kvart eller så... Skönt!


Nu är det godnatt från min sida!

***

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Brummiz

Allt som kan tänkas snurra i mitt huvud... =) ****** Livet i sig Min son Kärlekens avtryck

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela