mythoughtsinlife

En hund till himlen...

Publicerad 2010-11-10 15:00:16 i everyday

Oj vilken dag de blev idag...

Började dagen såå trött, ville verkligen inte gå ur sängen men jag var ju tvungen för att få mitt sjukintyg. Så jag tvingade mig ur sängen och in i duschen, sen hade jag skitont men jag insåg att om jag inte åker nu så kommer jag inte hinna...

Har konstaterat en sak ialla fall, man ska inte köra bil i mitt tillstånd men nöden har ingen lag och jag körde väldigt försiktigt, lovar.

Väl där så konstaterade doktorn att jag är ju smärstillad så gott det går i dagsläget och vi kan bara vänta på röntgen, så jag fick min sjukskrivning (t o m 21nov) och haltade tillbaka till bilen och körde hem. Efter denna 'lilla' utflyckt så var det helt klart medicin dags, så jag släppte ut Baltazar och plockade fram mediciner och vattenflaskan.

La mig på soffan och väntade på att magin skulle göra sitt, och Baltazar la sig som alltid på dörrmattan i hallen och vilade.
Efter en stund hördes en duns, en rejäl dunk, i golvet så jag lyfte blicken och såg att Baltazar reste sig upp lite vingligt och sa till honom 'Vad gör du Baltazar? Somnade du stående eller?'
Han lägger sig ner igen på en gång och det ser konstigt ut, känns som att nåt är fel. Han reagerar inte på vad jag säger så jag ropar på honom, högt, fast jag bara är ca 5 meter ifrån honom.
Fortfarande ingen reaktion och blicken är stirrig, han ligger alldeles stilla.

Jag tar upp telefonen och ringer Thomas, sen medans jag har Thomas i luren går jag ut till Baltazar i hallen och inser att nåt allvarligt har hänt, han rör sig inte men andas, hans blick är stel på nåt sätt. Jag sätter mig på golvet och klappar honom så han vet att han inte är ensam.
Thomas ringer sin mamma (hon bor bara 10 min bort) som kommer hit och kollar läget, hon lägger honom i soffan och sätter sig bredvid honom. Skönt att hon kom eftersom jag inte kan lyfta, har svårt att sitta och dessutom inte är jättevan vid djur.

När klockan är 12.50 tar han sina sista andetag och släpper sen taget om jordelivet =(

Ungefär en halvtimme efter det kommer Thomas hem och får höra att det är över, han fäller en tår i tysthet (det är manligt om du frågar mig) min älskling!

Baltazar blev hela 14 år och med diverse problem så var det nog skönt för honom att få somna in, i hemmets trygga och lugna vrå...

*****

Kommentarer

Postat av: Jella

Publicerad 2010-11-10 15:36:32

Usch usch usch, fick tårar=( Men va skönt för honom att du va hemma så han slapp va ensam, men förstår att det var tungt för dig <3

Postat av: Eva

Publicerad 2010-11-10 15:44:00

Tack vännen! Kändes väldigt nytt och annorlunda att se någon ta sitt sista andetag, en olustig men lugn känsla spreds i kroppen.

Puss påre!

Postat av: Chriszy

Publicerad 2010-11-10 22:54:19

(har inte med inlägget att göra, förlåt)

Eeeeevis? (A) får jag göra en design till dig ? :D puss

Postat av: Lisa

Publicerad 2010-11-11 14:10:25

Uscha :( Ledsamt värre..

Men antar att han har det bättre nu!

Sköt om dig gumman <3

Hoppas att du blir bra snart med..



Puss <3<3

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Brummiz

Allt som kan tänkas snurra i mitt huvud... =) ****** Livet i sig Min son Kärlekens avtryck

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela