mythoughtsinlife

Safari...

Publicerad 2010-06-14 12:50:39 i everyday

Kl 21 kunde jag inte hålla mig längre, de kröp i mig. Måste ut Måste köra bil Måste gasa!!!! Ja så blir de när man varit sjukskriven (och är fortfarande) och inte kunnat vara sig själv på över en vecka. Så jag tvingade med mig min "hälft" ut i bilen åh så drog vi iväg. Mot okänd mark bar det, längre bort o djupare in i skogen... Till slut fanns det ingen återvända, om vi inte skulle vara ute och köra hela natten så var det dags att vända nu.
Vi pratar och lyssnar på musik på högsta volym i bilen (annars törs jag inte skråla med ju =P ) Och plötsligt ser vi något stort svart ute på fältet till vänster om bilen, de e STORT... Jo men visst f-n är det de, det är ett VILDSVIN!!!!
Jag bromsar in och vi sitter i bilen och tittar på besten där den går och bökar i åkern, den e så pass nära att man kan ana betarna där i mungipan. Skithäftigt!!
Dom e så mäktiga, maffiga och skrämmande på samma gång, inget man vill stöta på i svampskogen kan jag lova.
Efter en stund tycker "svinet" att vi sett nog och springer in i skogen. Så vi kör vidare helt lyriska och tagna av vad vi just sett, adrenalinet smyger sig på. Vi trodde detta var kvällen höjdpunkt men...
Lite länge fram ser jag något nere bland den skövlade skogen, de e stort, svart och går och bökar i jorden... Jag säger "Det va ett svin till! Vi måste vända, jag måste kolla!" "Nä de va de inte, kan ju inte vara...!?" säger Th bredvid. Men envis och nyfiken som jag är så vänder jag och mycket riktigt, de va ett vildsvin till, men vänta där är ett till och ett till och där är ett bebissvin(jag vet att de inte heter så) och vi räknade upp till mellan 7 och 10 stycken bara där, såg ut som två familjer.
Vid det här laget är adrenalinpåslaget fullständigt i topp! Det här va nog bland de häftigaste jag upplevt i vår svenska "vilda" natur, såå mäktiga djur!
Vi stod kvar tills även dessa sprang in i skogen och gömde sig, denna gång hinner vi inte åka så långt...
Th ser något långt ute på ett fält, de första som sas var "Älgar?! Jo de måste det vara, eller... Nä ta mig tusen det är 3 vildsvin till!!!" Vi tror inte det är sant, dom här är dom som är längst bort ifrån oss men ser störst ut!! Häftigt! =D
Med denna lilla berättelse vill jag nu bara säga "GO VILDSVINSSAFARI" och godnatt på er alla, hoppas ni får sova gott!


****

Kommentarer

Postat av: Jella

Publicerad 2010-06-16 01:12:32

Det lät riktigt häftigt.. Bara dom håller sig borta när man är utanför bilen ;)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Brummiz

Allt som kan tänkas snurra i mitt huvud... =) ****** Livet i sig Min son Kärlekens avtryck

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela