mythoughtsinlife

Dagens ängel...

Publicerad 2010-01-28 19:51:35 i everyday

Då va vi äntligen hemkomna från dagens bestyr. Bilen gick dock inte igenom besiktningen... Men med tanke på att den gått snart 25000 mil och är över 10 år gammal så kan jag inte annat än vara nöjd när det bara är en styrled som ska bytas, förslitningsdelar som händer på alla bilar :)

Efter detta bar det av till T för att lämna Edvin och hämta lite paket som skulle postas. Jag skulle ju hämta min nya fina dammsugare som jag fick ett mycket bra pris på tack vare internet. Vi slog helt enkelt två flugor i en smäll, T tog E så jag kunde bära dammsugaren och jag hämtade ut hennes paket. Vi matchar varandra bra, tack vännen!

Sen hände de nåt märkligt, underbart, trevligt men märkligt... Dagens ängel är min snälla granne som jag träffade för första gången ikväll. Jag skulle skotta min parkering, med Edvin på armen..., och hon hade precis hjälpt en kille som fastnat på min parkering när han skulle vända där! Jag vet hon är en riktig ängel och helt klart den enda i det här området... Som sagt hon frågade mig om hon inte skulle hjälpa till för det såg lite svårt ut med Edvin på armen. Och jag tackade såå mycke och hon skottade åt oss :) Så vi började prata och de visa sig att vi bor i samma trappuppgång!? Men vi har inte setts en enda gång förrän ikväll, ganska lustigt :p som tack för hjälpen ville hon låna min skyffel(som jag lånat av C) som va betydligt bättre än den hon hade och självklart fick hon de. Så återigen två flugor i en smäll!!

Plus i kanten, hon är trevlig och i min ålder, nu känns de lite bättre att bo här ute i ingenstans...

 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Brummiz

Allt som kan tänkas snurra i mitt huvud... =) ****** Livet i sig Min son Kärlekens avtryck

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela