mythoughtsinlife

Magsjuka...

Publicerad 2010-02-24 17:11:25 i everyday

Jaha, igår kväll hördes plötsligt ett konstigt ljud inifrån rummet där Edvin låg o sov så gott(trodde jag), följt av ett illvrål... Jag springer in för att trösta, börjar leta efter nappen och inser att jag ligger i en stor hög med kräka... Och Edvin och sängen är täckta... Upp med ungen som fortsätter kräkas på golvet, in i badrummet, försöker tvätta av honom så gott det går i handfatet(badkaret var delvis fyllt med vatten från edvins bad eftersom avloppet är tätt och jag glömt tömma de, så duschen var bara att glömma). Stackars mammas älskling, vakna av att man kräks är inte så kul... =(

Byta pyjamas, riva ur alla sängkläder, plocka fram nya täcken o kuddar och rena lakan. La även i ett madrasskydd o en handduk under skrutt för säkerhetsskull. Han somnade dock ganska fort i min famn sen, skönt, tänkte jag men sen är man ju på helspänn... När kommer nästa...?!

Två timmar senare va de dags igen, han har denna gång bajsat ner hela sig... Samma procedur igen, byta blöja tvätta halva ungen, byta handduken i sängen, ny pyjamas osv... Nu e kl 02 ca...

En stund senare sover han igen, helt utmattad av dessa akrobatiska övningar... Jag somnar bredvid honom och ber till någon att få sova resten av natten. Men det va ingen som lyssnade...

Vid 04.30 är det dags, han kräks igen... *suck* Vid det här laget har hela badrummet fyllt av diverse kläder och annat som stinker kräka och bajs... Vilket innebär då att hela lghten luktar pyton...

Efter de fick jag sova till 07 när klockan ringde, var tvungen att gå upp o ringa dagis o meddela att vi e sjuka. Sen sov vi till 09.30 ca.

Under förmiddagen och eftermiddan har det faktiskt varit lugnt på kräkfronten men jag överdriver nog inte som jag säger att jag bytt mellan 10 och 15 blöjor sen igår kväll OBS på ett barn...

Jag har blivit sämre o sämre under dagen, just nu ligger jag i soffan och njuter av tystnaden, Edvin sover, jag mår jätteilla, orkar inte prata i telefon men kände ändå att jag var tvungen att "prata av mig" lite...

Har iaf varit duktig och tvättat upp allt som vart nersmutsat inatt =) *duktig kicka*

Nu ska jag ta ur det sista ur maskinen, överdraget till bäddmadrassen och sen slappa...


***Hope u all feel better than I do*** 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Brummiz

Allt som kan tänkas snurra i mitt huvud... =) ****** Livet i sig Min son Kärlekens avtryck

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela